03 December 2010

Μουσειακή Εκπαίδευση (χειμ. εξαμ. 2010-2011)

Θέματα μελέτης / Ύλη εξετάσεων

Για όσους δεν παρακολούθησαν συστηματικά το μάθημα και δεν παρέδωσαν τις απαιτούμενες εργασίες, τα θέματα μελέτης για τις εξετάσεις θα είναι:

- Το μουσείο, οι λειτουργίες του, τα επαγγέλματα που συνδέονται με αυτό.
- Μουσείο και σχολείο, γιατί, πώς, πότε. Η ελληνική περίπτωση
- Μουσειακή εκπαίδευση: περιεχόμενο του όρου, η μουσειακή εκπαίδευση στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση(γιατί χρειάζεται να εκπαιδεύονται οι εκπαιδευτικοί στη Μουσειακή εκπαίδευση;)
- Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη σχέση σχολείου και μουσείου
- Μουσείο και επικοινωνία
- Εκπαιδευτικές δράσεις των μουσείων, είδη και παραδείγματα από την ελληνική πραγματικότητα
- Εκπαιδευτικό υλικό μουσείων, είδη, παραδείγματα, πώς χρησιμοποιείται και από ποιους
- Αρχαιολογικά βιβλία για παιδιά
- Προετοιμασία και διεξαγωγή σχολικής επίσκεψης στο μουσείο, προεκτάσεις

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Βέμη Μπ. και Νάκου Ειρ. (επιμ.), 2010, Μουσεία και εκπαίδευση, Αθήνα: Nήσος, σσ. 19-26, 43-44, 48-53, 57-63, 127-34, 149-156, 185-192, 213-221, 241-247, 341-354, 367-400
  • Βέμη Μπ., 2000, Η αρχαιολογία ως σημειωτική: για μια άσκηση επικοινωνίας με το αρχαιολογικό (μουσειακό) αντικείμενο, Επτάκυκλος, τεύχ. 14, 177-186 (pdf).
  • Γκαζή Α., 1999, Από τις Μούσες στο Μουσείο, Αρχαιολογία και τέχνες, τευχ. 70, σσ. 39-46 (pdf).
  • Μούλιου Μ. και Μπούνια Α., 1999, Μουσείο και επικοινωνία, Αρχαιολογία και τέχνες, τευχ. 72, σ. 42 (pdf).
  • Hooper-Greenhill E., 1999, Σκέψεις για τη μουσειακή εκπαίδευση και επικοινωνία στη μεταμοντέρνα εποχή, Αρχαιολογία και τέχνες, τευχ. 72, σσ. 47-49 (pdf).
  • Άλκηστις, 1995, Μουσεία και σχολεία, δεινόσαυροι και αγγεία, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.


Άσκηση 4: Σενάριο επίσκεψης με την τάξη σας σε ένα μουσείο ή χώρο πολιτισμικής αναφοράς της επιλογής σας. Προετοιμασία και επίσκεψη, προεκτάσεις.
Παράδοση μέχρι τις εξετάσεις του Φεβρουαρίου 2011.

Για την εργασία θα πρέπει να αναζητήσετε σημειώσεις από τις παρούσες στο μάθημα για τον σκελετό, και συμπληρώνετε με διάβασμα από τα βιβλία: Άλκηστις, 1996, Μουσεία και σχολεία, δεινόσαυροι και αγγεία, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, και στο Μουσεία και Εκπαίδευση, μέρος Β' που έχει πολλά παραδείγματα εκπαιδευτικών δράσεων στο μουσείο για να πάρετε ιδέες και αρχές σχεδιασμού της επίσκεψής σας, όπως για πχ στις σελίδες 152 κεξ., 185-192 κλπ., και στο Γ.3 κεφάλαιο του βιβλίου.

'Ασκηση 3: Βεβαίωση παρακολούθησης εκπαιδευτικού προγράμματος σε μουσείο (μέχρι την έναρξη της εξεταστικής περιόδου)

Άσκηση 2: Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων μουσείων από το Διαδίκτυο.

Άσκηση 1 (περιγραφή), μέγεθος 2-4 σελίδες για τις απαντήσεις σας, μπορείτε να την στείλετε και στο bvemi@uth.gr. Παράδοση μέχρις τις 14.12.2010.

Γενικές οδηγίες για τις ασκήσεις του εξαμήνου
  1. Οι ασκήσεις είναι σύντομες εργασίες, σημαντικές για την κατανόηση του μαθήματος.
  2. Είναι υποχρεωτικές για όλους και γίνονται από ένα ή δύο άτομα.
  3. Είναι χειρόγραφες
  4. Δεν γίνονται δεκτές μετά την ορισμένη ημερομηνία παράδοσης.
  5. Από τις 3 ασκήσεις του εξαμήνου δικαιολογείται μόνον μια μη συμμετοχή. Σε περίπτωση που δεν παραδώσετε καμία άσκηση, υπάρχει αρνητική επίπτωση στην τελική βαθμολογία του μαθήματος.

No comments:

Post a Comment